Odchudzanie najczęściej popełniane błędy.

odchudzanie błędy

Odchudzanie to cały proces, który realizujemy w celu uzyskania pięknej i idealnej figury. Niestety często nasze wysiłki nie odnoszą zamierzonych rezultatów i nasze odchudzanie nie przebiega tak jak należy. Wynikać to może z wielu błędów, jakie popełniamy przy naszym odchudzaniu, a w ramach tego wpisu przybliżę kilka z nich.

Wyeliminowanie tych problemów może bardzo nam pomóc w lepszym efekcie stosowania diety odchudzającej czy też wykonywaniu ćwiczeń, których celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów. Po zmianie naszego podejścia odchudzanie powinno przebiegać dużo szybciej i być lepiej widoczne.

Nierealny cel odchudzania

Nierealny cel odchudzaniaCzęsto przystępując do odchudzania stawiamy sobie zbyt duże wymagania. Nie planujmy, iż poprzez nasze odchudzanie zrzucimy szybko nasze kilogramy. Te kilogramy zbieraliśmy przez dłuższy okres i nie jest możliwe zrzucenie ich z dnia na dzień. Stawianie sobie realnego celu poprawia naszą samoocenę i powoduje, iż zbyt szybko się nie zniechęcamy. Wtedy nasze odchudzanie przebiega właściwie i każdy zrzucony kilogram przybliża nas do celu. Przyjmuje się bowiem, iż zdrowe odchudzanie to zrzucanie średnio około 1 kilograma tygodniowo. Zaznaczam zdrowe odchudzanie. Są bowiem metody na szybsze zrzucanie zbędnych kilogramów, jednak są one bardzo restrykcyjne i musimy odpowiednio je planować.

Źle zaplanowane odchudzanie

Źle zaplanowane odchudzanieCzęstym błędem jeszcze zanim zaczniemy odchudzanie, jest złe jego zaplanowanie. Przygotowując się do odchudzania, stosowania diety, rozpoczęcia ćwiczeń musimy odpowiednio to zaplanować. Jeśli chcemy stosować jakąś dietę, dowiedzmy się o niej jak najwięcej, przygotujmy sobie plan posiłków, dokonajmy odpowiedniego zakupu produktów. Gdy w naszej lodówce będzie leżało coś, co nie powinna być jedzone w danej diecie, nasz wysiłek pójdzie na marne.

Tak samo, jak planujemy na przykład bieganie jako element naszego odchudzania. Buty, strój musimy posiadać wcześniej. Gdy już coś chcemy zacząć, nie możemy tego dopiero szukać. Musi być dopasowane, a buty przynajmniej kilka razy założone na nogę, aby się rozchodziły. Gdy tego nie zrobimy, możemy nabawić się otarć, zadrapań i nasze bieganie odchudzające zakończy się tak szybko, jak je zaczęliśmy.

Odchudzanie z nieodpowiednią dietą.

odchudzanie z nieodpowiednia dietąKolejnym błędem, jaki popełniamy, jest rozpoczęcie odchudzania z nieodpowiednią dietą. Wybór diety jest najistotniejszą rzeczą przy rozpoczęciu naszego zrzucenia zbędnych kilogramów. Dieta powinna być dobrana pod nas, pod nasze nawyki żywieniowe. Jeśli nie lubimy jakiegoś produktu, to wybranie diety, w której jest on podstawowym produktem, spowoduje, iż tak jak szybko zaczęliśmy odchudzanie, tak szybko je skończymy. Po prostu dieta nam się znudzi.

Jeśli więc jest to możliwe, starajmy się stosować diety dostosowane dokładnie pod nas. Najlepiej wtedy skorzystać z porad dietetyka, ale jeśli nie jest to możliwe, zobaczmy, która dieta odpowiada nam najbardziej pod względem zasad, jakimi się kieruje. Oczywiście nic nie będzie idealne, gdyż zdrowe odchudzanie to pewnego rodzaju wyrzeczenia, ale jeśli źle wybierzemy, nie osiągniemy sukcesu w naszej drodze do naszej wymarzonej figury.

Suplementy diety jako cudowne środki na odchudzanie

suplementy diety wspomagające odchudzanieWiara w to, iż suplementy diety są właśnie idealnym środkiem dla nas, jest niestety błędna. Nie da się ukryć, iż cześć suplementów diety idealnie działa na nasz organizm, jednak nie spowodują one, iż nasza waga samoczynnie będzie spadać. Bez zaangażowania z naszej strony, stosowania odpowiedniej diety, aktywności fizycznej, nasze odchudzanie nie będzie przebiegać tak, jak sobie zaplanowaliśmy.

Musimy pamiętać, iż nie ma diety cud i żadne suplementy diety nie mają takiego działania. One tylko wspomagają nasz proces odchudzania. Ponadto część tych suplementów nie działa tak, jak opisują to ich dystrybutorzy, pokazują reklamy czy też ulotki. Prawie na każdym z tych produktów znajdziemy informacje: suplementy diety wspomagające odchudzanie i tak powinniśmy je traktować.

Brak aktywności fizycznej podczas stosowanie diety.

Brak aktywności fizycznej podczas stosowania dietyGdy stosujemy jakąś dietę, ważnym elementem, który pomoże nam schudnąć, jest stosowanie aktywności fizycznej. Wiara w samą dietę może doprowadzić, iż zaniechamy zwiększenie naszej aktywności fizycznej. Wtedy nasze odchudzanie będzie przebiegać dużo wolniej, a tym samym możemy doprowadzić do momentu, gdy zniechęcimy się na tyle, iż zaprzestaniemy diety. Dlatego powinniśmy oprócz diety zawsze zwiększyć swoja aktywność fizyczną. Nie musimy od razu stosować jakieś wyrafinowane sporty. Ważne jest, aby zacząć coś robić. Zwiększyć ilość spalanych kalorii podczas każdego dnia. To przynosi wtedy zamierzony skutek. Gdy widzimy pozytywne elementy naszego odchudzania, stosowania naszej aktywności fizycznej, nasza droga do celu jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza.

Codzienna kontrola wagi

codzienna kontrola wagi przy odchudzaniuWiele osób stosując dietę niemal codziennie, czasami nawet kilka razy dziennie wchodzi na wagę i kontroluje, jak wygląda jej odchudzanie i czy już przyniosło efekt. Niestety jest to błędne podejście. Samo ważenie się jest ważnym elementem procesu odchudzania się z uwagi na motywacyjny wpływ spadku wagi, jednak codzienne ważenie się, gdy mamy okresy, iż waga nie spada, mogą właśnie powodować efekt odwrotny, czyli demotywację do dalszego wysiłku zmierzającego do osiągnięcia naszego celu. Najlepiej wyznaczyć sobie dni i jedną porę, kiedy dokonujemy warzenia się. Wtedy możemy zobaczyć efekty naszej diety i będzie nam nasze odchudzanie przebiegało lepiej, właściwiej.

Zakończone odchudzanie to nie koniec stosowania diety

Zakończone odchudzanie to nie koniec stosowania dietyWiele osób po zakończonym odchudzaniu zaprzestaje stosowania diety, kończy z aktywnością fizyczną. Wracamy do tego, co było wcześniej. To najlepszy sposób, aby nasze nadmiarowe kilogramy wróciły do nas tak szybko, jak się ich pozbyliśmy. Po osiągnięciu celów odchudzania nie możemy rezygnować ze stosowanie zdrowej diety. Musimy nadal stosować dietę, tym razem taką, która spowoduje, iż nie będziemy przybierać na wadze. Najlepiej taką, w której ramach ograniczać będziemy produkty tuczące, zawierające nadmiar tłuszczu, cukrów.

Dzięki temu nasze odchudzanie, stosowanie właściwej diety, nasz wysiłek nie pójdzie na marne. Wtedy możemy mówić o pełni sukcesu. Łatwo bowiem zaprzepaścić to o co walczyliśmy tak długo. Jednak rezultat wart jest wyrzeczeń, które musieliśmy znosić.

Podsumowując opisane wyżej błędy:

Pamiętajmy również, iż nie są to jedyne błędy, które możemy popełnić przy naszym odchudzaniu. Ta lista jest dużo większa i z czasem z pewnością rozwiniemy je na kolejne pozycje. Ważne, aby zwracać na te problemy uwagę i dbać o siebie. Stosowanie zdrowej diety czy zakończenie odchudzania nie zwalnia nas od myślenia, od dbania o własne ciało.

Każdy z nas jest indywidualny i odchudzanie u niego również takie jest. Ważne, aby się zaakceptować i kierować do osiągnięcia naszego upatrzonego celu, czyli zrzucenia zbędnych kilogramów i utrzymania ich na zaplanowanych przed odchudzaniem poziomie.

Udostępnij na:
 

One comment

  • Iza

    Każdy z nas ma jakiś tak element który niestety powoduje, iż nasze odchudzanie jest nieefektywne. Ważne chyba aby w porę to zobaczyć i zareagować.

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *