Jadłospis diety śródziemnomorskiej, 1200 kalorii

Jadłospis diety śródziemnomorskiej

Poniżej prezentujemy przykładowy tygodniowy jadłospis diety śródziemnomorskiej, który z powodzeniem można stosować w ramach naszej codziennej diety odchudzającej. Z uwagi, iż dieta śródziemnomorska uważana jest za zdrową dietę, może być ten jadłospis stosowany przez prawie każdą osobę, która chce zrzucić zbędne kilogramy lub zdrowo się odżywiać.

Z uwagi, iż dieta śródziemnomorska pozwala nam zrzucić w granicach 3, 4 kilogramów miesięcznie poszczególne dni mogą się wymieniać między sobą. Oczywiście sami możemy sobie dobrać jadłospis codzienny, jednak najważniejsze jest stosować się do zasad diety śródziemnomorskiej oraz pilnowanie dziennej ilości kalorii na poziomie 1200.

 

Przykładowy tygodniowy jadłospis diety śródziemnomorskiej:

Dzień 1.

Śniadanie: 2 kromki chleba żytniego, wędzony łosoś, sałatka z pomidora i cebuli.
Drugie śniadanie: chudy serek wiejski.
Obiad: 1 talerz zupy grzybowej gotowanej na włoszczyźnie z odrobiną oliwy z oliwek, dorsz pieczony w folii, 3 łyżki gotowanych ziemniaków, sałata z oliwą z oliwek i sokiem z cytryny.
Podwieczorek: 1 szklanka chudego zsiadłego mleka, 1 szklanka owoców.
Kolacja: sałatka z pomidora i ogórka, gotowana kasza, 2 plasterki szynki wołowej.

Dzień 2.

Śniadanie: kromka chleba razowego, 2 plasterki szynki z kurczaka, liść sałaty, 1 średni pomidor, szklanka soku owocowego, herbata lub herbatka owocowa.
Drugie śniadanie: jogurt z orzechami: jogurt naturalny 150 g, garść orzechów laskowych 30 g, zielona herbata.
Obiad: ryba z rusztu z surówką: filet z mintaja 150 g, koperek, liście sałaty, pomidor, łyżeczka oliwy i octu winnego, sól, cytryna.
Kolacja: warzywa z makaronem.

Dzień 3.

Śniadanie: tost z ziarnami, 2 łyżeczki margaryny, 2 plasterki szynki z kurczaka, ogórek, szklanka soku owocowego.
Drugie śniadanie: serek wiejski, nektarynka, 2 łyżki otrąb pszennych, herbata bez cukru.
Obiad: pieczony kurczak z surówką.
Podwieczorek: 1 szklanka owoców.
Kolacja: sałatka z ryżu.

Jadłospis diety śródziemnomorskiej, 1200 kalorii

Dzień 4.

Śniadanie: jogurt naturalny 150 g, musli 30 g, kawa espresso, pomarańcza
Drugie śniadanie: sałatka capresse (pomidory, mozzarella, bazylia, oliwa z oliwek – 150 g), pieczywo chrupkie 30 g, sok grejpfrutowy
Obiad: zupa jarzynowa (włoszczyzna, groszek, brukselka, koperek – 450 g), filet z kurczaka grillowany 100 g, ryż brązowy gotowany 150 g, sałata z sosem vinegret 50 g, kompot z wiśni 150 g.
Podwieczorek: mieszanka orzechów 30 g, sok owocowy
Kolacja: pstrąg pieczony w ziołach 100 g, sos tatarski 30 g, ziemniaki purre 150 g, surówka z pomidorów 100 g.

Dzień 5.

Śniadanie: 2 kromki razowego chleba, 2 plasterki wędliny z indyka,100 g sałatki z pomidora i szczypiorku.
Drugie śniadanie: 1/2 banana, 175 g jogurtu naturalnego.
Obiad: kapuśniak z 2 ziemniakami, włoszczyzną i piersią kurczaka, 200 g papryki faszerowanej pomidorami, wątróbką cielęcą i cebulą.
Podwieczorek: 1 pomarańcza.
Kolacja: 200 g sałatki greckiej, 2 kromki żytniego pieczywa chrupkiego.

Dzień 6.

Śniadanie: 2 kromki pumpernikla, 60 g chudego twarożku ze szczypiorkiem, 2 plasterki ananasa.
Drugie śniadanie: 1/2 grahamki z 20 g wędliny drobiowej, 5 rzodkiewek.
Obiad: zupa kalafiorowa na włoszczyźnie i piersi kurczaka, 200 g chudej wołowiny z rusztu, 30 g kaszy gryczanej, 100 g brukselki z wody.
Podwieczorek: serek homogenizowany.
Kolacja: sałatka z bobu, jabłka, czerwonej papryki, koperku, doprawiona oliwą i sokiem z cytryny.

 

Dzień 7.

Śniadanie: kromka chleba razowego, liść sałaty, plaster sera, szklanka soku owocowego.
Drugie śniadanie: jogurt naturalny, 2 łyżki płatków migdałów, kiwi, filiżanka herbaty.
Obiad: mintaj z surówką.
Podwieczorek: 1 szklanka chudego zsiadłego mleka.
Kolacja: sałatka z fasolki.

 

Dieta śródziemnomorska – Masz swój własny jadłospis, prześlij nam go lub podaj w komentarzu do tego wpisu, lub dodaj go na naszym forum internetowym.

Informacje o zasadach, zaletach diety śródziemnomorskiej znajdziesz w tym artykule:

Dieta śródziemnomorska inaczej dieta 1200 kalorii.

 

 

One comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *