Dieta zgodna z grupą krwi.

Dieta zgodna z grupą krwi.

Dieta zgodna z grupą krwi ma swoich założeniach zapisane, iż w każda grupa krwi ma zapisane w genach po przodkach najlepszy sposób odżywiania, zarówno pod względem potencjalnego odchudzania, jak i zdrowego stylu życia.

Dieta zgodna z grupą krwi pozwala na spożywanie wielu różnych produktów, nie jest to monotonna dieta, przy czym odchudzanie nie jest szybkie, ale zmniejszamy ryzyko efektu jo-jo.

Dieta wg grupy krwi – zalecenia dietetyczne.

Dieta zgodna z grupą krwi AB.

Według przedmiotowej diety osoby z grupą krwi AB są stworzeniu do jedzenia mięsa, niestety ich organizmy nie trawią go właściwie i tym samym jest magazynowane w naszych organizmach w postaci tłuszczu. Dlatego, aby odpowiednio dbać o swój wygląd osoby z grupą krwi AB powinny ograniczyć spożywanie mięsa i w to miejsce wprowadzić więcej warzyw.

Zalecane produkty:
ryż brązowy,
mąka żytnia,
napoje mleczne fermentowane,
soja,
zielona herbata,
większość warzyw i owoców,
wodorosty.

Niezalecane produkty:
czerwone mięso,
nasiona i pestki,
kasza gryczana,
masło,
pełnotłuste mleko,
banany,
pomarańcze.

Plusami odżywianie według powyższych zaleceń jest z pewnością możliwość przygotowanie pełnowartościowych dla naszego organizmu posiłków. Niestety eliminacja czerwonego mięsa, może powodować zmniejszenie dostarczenie do naszego organizmu żelaza, a jego brak może prowadzić do anemii.

 

Dieta wg grupy krwi 0

Dieta zgodna z grupą krwi 0.

Dieta wg grupy krwi 0 zakłada, iż organizm osób z tą grupą krwi potrzebuje białka zwierzęcego, przy czym trawi go doskonale. Niestety osoby te nie powinno spożywać gluteny znajdującego się w pszenicy. Z diety powinna zostać wyeliminowana nie tylko większość produktów zbożowych, ale również produkty mleczne.

Zalecane produkty:
wodorosty,
ryby i owoce morza,
sól jodowana,
banany,
czerwone mięso,
kapusta włoska,
szpinak,
brokuły,
papryka czerwona.

Niezalecane produkty:
ziemniaki,
soczewica,
brukselka,
kalafior,
pestki słonecznika,
napoje typu cola, mocna czarna herbata,
piwo,
alkohol wysokoprocentowy.

Plusami tej diety jest włączenie do diety ryb, które są wartościowym źródłem białka zwierzęcego. Ponadto dostarczamy organizmowi wapnia, a właśnie kwestia wapnia może stanowić problem w ramach tej diety, gdyż wyeliminowanie nabiału powoduje, iż nie dostarczamy odpowiednią ilość go do organizmu. Eliminacja natomiast produktów zbożowych powoduje, iż organizm może otrzymywać zbyt małą ilość magnezu, cynku, żelaza, a także błonnika. Niestety eliminacja tych produktów jest dużym minusem tej diety.

 

Dieta wg grupy krwi A

Dieta zgodna z grupą krwi A

Osoby z grupą krwi A muszą z diety całkowicie wykluczyć mięso i jego produkty. Jedzenie produktów pochodzenia zwierzęcego spowalnia u nich metabolizm i gromadzą zapasy tłuszczu w organizmie. Problemem dla tych osób jest również nabiał, który jest słabo trawiony, a zawarte w nich nasycone tłuszcze prowadzą do otyłości i cukrzycy. Dieta wg grupy krwi A to pewnego rodzaju dieta wegetariańska.

Zalecane produkty:
oliwa,
większość warzyw,
ananasy,
śliwki,
wiśnie.

Niezalecane produkty:
mięso,
nabiał,
krewetki,
niektóre ryby,
papryka czerwona,
ziemniaki,
napoje gazowane,
piwo.

Dieta osób z grupą krwi A bogata jest w warzywa strączkowe, które są pewnego rodzaju alternatywą dla niskiego spożycia mięsa. Niestety powoduje, iż nasz organizm może otrzymywać w codziennym jadłospisie zbyt małą ilość żelaza, wapnia, białka, witamin z grupy B.

 

Dieta wg grupy krwi b

Dieta zgodna z grupą krwi B

W ramach tej diety na nasz organizm źle będą wpływać rośliny strączkowe, niektóre ziarna i nasiona jak na przykład gryka, kukurydza. Szkodliwy jest też gluten pochodzący z pszenicy.

Zalecane produkty:
większość warzyw,
mięso,
kefir,
twarogi,
oliwa,
zielona herbata.

Niezalecane produkty:
drób,
soczewica,
krewetki,
orzechy,
siemię lniane,
oleje roślinne,
pszenica,
mąka żytnia,
ryż,
pomidory.

Jest to dieta w miarę zrównoważona z uwagi, iż dostarczamy produktów, które sprawiają, że nasz organizm sprawnie funkcjonuje. Oczywiście wykluczenie pewnych produktów z naszego jadłospisu w postaci orzechów, pestek, masła, pomidorów może sprawiać pewne problemy dla naszego organizmu.

Dieta według grupy krwi – PODSUMOWANIE.

Dieta według grupy krwi – PODSUMOWANIE.

Musimy pamiętać, iż skuteczność diety nie została w pełni potwierdzona, a jak widać w powyższych opisach, wyeliminowanie pewnych produktów, może wpłynąć niewłaściwie na nasze organizmy. Dlatego musimy ostrożnie podchodzić do tej diety.

Oczywiście zachęcamy do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami odnośnie tej diety.

Udostępnij na:
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *