Dieta warzywna – jej założenia oraz jadłospis.

Dieta warzywna – jej założenia oraz jadłospis.

Dieta warzywna to dieta opierająca się na kilkudniowym jedzeniu praktycznie samych warzyw. Jest to dieta dla osób, które chcą szybko zauważyć efekty odchudzające, ale co należy zaznaczyć, mają tylko kilka kilogramów do zrzucenia. Jest to bowiem dieta głodówkowa, która można stosować tylko kilka dni. Dodatkowym działaniem diety jest oczyszczenie naszego organizmu z toksyn.

Podczas diety warzywnej możemy jeść warzywa gotowane, duszone, surowe i kiszone. Nie musimy też za bardzo skupiać się na kaloriach, jednak ilość warzyw spożywanych podczas dnia powinna być nie mniejsza niż pół kilograma.


Dieta warzywna nie ma typowego jadłospisu, gdyż wiele zależy od tego, jakie warzywa lubimy i na nich powinniśmy się skupić, jednak powinniśmy wyeliminować warzywa z dużą zawartością cukru jak na przykład ziemniaki.

Przykłady polecanych warzyw podczas diety: kapusta (wszystkie jej rodzaje), jarmuż, rzodkiew (wszystkie jej rodzaje), rzepa, kalarepa, brokuł, kalafior, cebula, por, czosnek, marchew, pietruszka, seler, ogórek, burak ćwikłowy, bakłażan, papryka, sałata, pomidory.

Dieta warzywna jadłospis

Przykładowy dwudniowy jadłospis diety warzywnej

 

1 dzień.
Śniadanie:
świeżo wyciskany sok z marchwi
surówka zrobiona z korzenia selera, rzodkiewki, selera naciowego

Drugie śniadanie:
surowa marchewka

Obiad:
surówka z pomidora, korzenia pietruszki, cebuli, pora
kalafior na parze ze szczypiorkiem
zupa pomidorowa

Podwieczorek:
kalarepa
Kolacja:

surówka z białej rzodkiew, cebuli, jabłka,

 

2 dzień.

Śniadanie:
barszcz czerwony
surówka zrobiona z kapusty pekińska, marchewki,

Drugie śniadanie:
pomidor

Obiad:

surówka z sałaty zielonej, pomidora, ogórka, pory
brokuły gotowane
zupa wielowarzywna

Podwieczorek:
rzodkiewka

Kolacja:

surówka ze świeżego ogórka, papryki, pomidora, cebuli

 

Oczywiście jest to tylko przykładowy jadłospis diety warzywnej, a sami podczas przygotowywania się do niej możemy ustalić produkty, czy też przepisy na sałatki, które zechcemy zastosować. Ważne, aby nam smakowały.

Z uwagi, iż jest to dieta głodówkowa o zawartości pewnej tylko grupy produktów spożywczych, nie powinna ona trwać dłużej niż kilka dni i jak zaznaczono to powyżej, przeznaczona jest ona dla osób, które mają tylko kilka kilogramów do zrzucenia.

Udostępnij na:
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *