Dieta jogurtowa – zasady, opinie, jadłospis

dieta jogurtowa

Dieta jogurtowa to dwutygodniowa dieta odchudzająca, której podstawą są produkty mleczne takie jak jogurty i kefiry. W ramach tej diety produkty te możemy spożywać nie tylko w ramach głównych posiłków, ale również jako przekąski. Co jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które podczas diety często czują głód i niestety podjadają.

Dieta jogurtowa opiera się na założeniu, iż zawarte w jogurtach żywe kultury bakterii znacznie usprawniają proces trawienia. Dodatkowo spożywane przez nas posiłki bogate są w witaminy, oczywiście łatwo przyswajalne białko, fosfor oraz wapń. Nasz organizm jest zaopatrywany we wszelkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze. Dieta jest świetną metodą na oczyszczenie organizmu z toksyn i ubocznych produktów przezmiany materii.

 

Dieta jogurtowa opiera się na założeniu, iż zawarte w jogurtach żywe kultury bakterii znacznie usprawniają proces trawienia. Dodatkowo spożywane przez nas posiłki bogate są w witaminy, oczywiście łatwo przyswajalne białko, fosfor oraz wapń. Nasz organizm jest zaopatrywany we wszelkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze. Dieta jest świetną metodą na oczyszczenie organizmu z toksyn i ubocznych produktów przezmiany materii.

 

Dieta jogurtowa pozwala schudnąć do 6 kilogramów w 14 dni.

 

Spożywane przez nas jogurty muszą zawierać żywe kultury bakterii, ponadto nie musimy ograniczać się jedynie do jogurtów naturalnych, możemy spokojnie stosować w ramach diety również te owocowe, zarówno beztłuszczowe, jak i o normalnej zawartości tłuszczu.

W ramach tej diety możemy również do naszego jadłospisu dodać inne produkty takie jak pieczywo, warzywa i owoce. Oczywiście w odpowiednich proporcjach i według zasad diety. Poniżej prezentujemy przykładowy jadłospis do stosowania w ramach tej diety.

 

Dieta jogurtowa wady.

 

Jak każda dieta i ta ma swoje wady. Pierwszą wadą jest monotonia. Po kilku dniach może nam się wydać monotonna, z uwagi na produkty, jakie spożywamy. Dlatego najlepiej odpowiednio się do niej przygotować, poszukać odpowiednich produktów, które spowodują, iż nie będzie ona tak monotonna. Pamiętajmy, iż jest to dieta dwutygodniowa, więc dla zrzucenie tych kilku kilogramów można się poświęcić.

Dieta jogurtowa nie jest również polecana osobom, które mają problemy z metabolizmem białka oraz mają problemy z nerkami.

 

dieta jogurtowa menu

Dieta jogurtowa jadłospis.

 

Poniżej prezentuje przykładowy jadłospis czyli co i w jakiej ilości możemy jeść, tak aby dieta była jak najmniej monotonna. Odpowiednie bowiem mieszanie produktów w ciągu 14 dni stosowania diety, pozwala na jej właściwy przebieg.

 

Dieta jogurtowa menu – Śniadanie

Do wyboru banan, pól grapefruita, 2 mandarynki, jabłko.

150 g jogurtu owocowego

W zależności od dnia możemy do tego dodać jedną z tych rzeczy: 5 łyżek musli, 2 łyżki pszennych otrębów, łyżka pestek dyni, kromka chleba z dżemem, 2 kanapki z szynka drobiową.

 

Dieta jogurtowa menu – Obiad

Poniżej prezentujemy przepisy na kilka przykładowych posiłków w ramach naszych obiadów.

 

1.  gotowane na parze warzywa (marchew, groszek, brokuły, kalafior), szklanka ugotowanego ryżu polanego naturalnym jogurtem naturalnym (możesz całość posypać natka pietruszki).
2.  średni kotlet schabowy, pół szklanki makaronu ugotowanego, duży pomidor pokrojony w plastry z dodatkiem sosu jogurtowego, sałatka z połówki awokado z dodatkiem 50 g owocowego jogurtu 0% tłuszczu.
3.  2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek piersi z kurczaka, około 250 g gotowanego kalafiora, 150 g naturalnego jogurtu.
4.  2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek piersi z indyka, surówka z marchwi i jabłka, około 100 g fasolki szparagowej, 150 g naturalnego jogurtu.
5.  2 gotowane ziemniaki, 200g ryby gotowanej (pstrąg, dorsz), 200 g surówki z białej lub kiszonej kapusty, 150 g naturalnego jogurtu.

dieta jogurtowa przepisy

Dieta jogurtowa menu – Kolacja

 

1. kromka chleba posmarowanego margaryną, połowa papryki, pomidor, 150 g jogurtu naturalnego.
2. kromka chleba posmarowanego margaryną, 2 kawałki chudego białego sera, 150 g jogurtu naturalnego jogurtu.
3. 100 g twarożku z chudego białego sera z dodatkiem 150 g owocowego jogurtu, jajko na twardo, około 100 g gotowanych brokuł, pół papryki, pół małej czerwonej cebuli.
4. kromka chleba, 175 g jogurtu naturalnego z dodatkiem połowy papryki i natką pietruszki.
5. pół pomarańczy, 3 kiwi, 50 g naturalnego jogurtu.
6. pieczywo typu wasa, chaberki z pomidorem, plasterek szynki z drobiu, kefir.
7. 1 kromka chleba graham z 1 plasterkiem sera żółtego light, banan, jogurt naturalny.

 

Między trzema posiłkami możemy sobie pozwolić na niewielkie drugie śniadanie i podwieczorek, jednak powinny się one składać wyłącznie z jogurtów lub kefirów.

 

Ważne zasady przy stosowaniu diety:

Pamiętajmy o piciu co najmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie.

 

dieta owocowo jogurtowa

 

Te zasady powodują, iż dieta jogurtowa jest miła i przyjemna, a do tego w miarę naturalna i zdrowa.

 

Zawsze możesz porozmawiać na temat tej diety na naszym forum w tematach dotyczących diety jogurtowej, gdzie przedstawiono opinie na jej temat oraz efekty stosowania – Dieta jogurtowa forum

One comment

  • Katarzyna W.

    Mogę polecić tą dietę, ale faktycznie nie osiągniemy z nią jakiś cudów, głównie pewnie z powodu, iż twa ona tylko 14 dni lub może tyle ją możemy stosować. Ja lubisz jogurty, kefiry to właśnie dla ciebie jest dieta jogurtowa schudłam dzięki niej swoje 4 kg ale tyle w sumie potrzebowałam.

    W każdym razie przy stosowaniu właściwego jadłospisu jest OK

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *