Dieta jajeczna – błyskawiczna monodieta.

dieta jajeczna - błyskawiczna dieta monotematyczna

Dieta jajeczna jest to dieta ekspresowa, niskokaloryczna. Jej głównym składnikiem są jajka i co za tym idzie nie jest ona dla wszystkich. Z poniższego artykułu dowiesz się, czy możesz stosować dietę jajeczną oraz poznasz jej jadłospis.

Dieta jajeczna jest bardzo niskokaloryczna i zapewnia nam błyskawiczne odchudzanie. Nie jest ona dla wszystkich, gdyż możemy ją stosować tylko przez kilka dni, a dzięki temu można schudnąć do 5 kilogramów. Z uwagi na produkty, jakie w niej używamy nie powinna ona być stosowana dłużej niż 3 do 5 dni.

Właściwości jajka w odchudzaniu

Jajko z uwagi, iż posiada tylko 70 kcal, jest niskokaloryczne oraz ma w swoim składzie białko. Gdy spożywamy jajka, zaspakajamy swój apetyt, a przy tym niewielka część jego kalorii zmienia się w tłuszcz. Jajko posiada równie: witamy A, D, E i K, magnez, potas, nienasycone kwasy tłuszczowe.

Zasady diety jajecznej

Zasady diety jajecznej

Podczas tej diety nasz jadłospis składa się w głównie z jajek. Codziennie musimy zjadać 6 jajek i to tylko i wyłącznie ugotowanych na twardo. Powinniśmy je zjeść z majonezem, oliwą, olejem lub masłem.
Do jadłospisu możemy dodać trochę owoców i warzyw.
Dziennie musimy pić 3 litry płynów. Może to być woda, herbata, kawa. Podczas stosowania diety zakazane jest spożywanie alkoholu.
W trakcie diety jemy 3 posiłki.

 

Dieta jajeczna - Przykładowy dzienny jadłospis.

Dieta jajeczna – Przykładowy dzienny jadłospis.

 

Śniadanie
2 jajka na twardo, jeden owoc np. banan, grejpfrut
Obiad
2 jajka na twardo, sałatka jarzynowa
Kolacja
2 jajka na twardo, jeden owoc np. Jabłko, pomarańcza

Skutki uboczne diety jajecznej

Dieta jajeczna jest monodietą i tym samym nie jest dobrym kompleksowym rozwiązaniem dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Z uwagi na niską ilość kalorii spożywanych podczas diety osiągniemy efekt w postaci zrzucenia kilku zbędnych kilogramów, jednak ryzykujemy wzrost cholesterolu we krwi, a co za tym idzie ryzyko wystąpienia zakrzepów.

Dlatego też bezwzględnie zakazana jest dieta jajeczna dla osób z wysokim cholesterolem i chorą wątrobą.

Ponadto w trakcie diety jajecznej nie dostarczamy odpowiedniej ilości węglowodanów, co w skrajnych przypadkach może powodować senność i osłabienie organizmu, a przy dłuższym jej stosowaniu mogą pojawić się wymioty, wysypka.

Musimy bowiem pamiętać, iż zdrowe osoby mogą jeść tylko 3-4 jajka tygodniowo. Za dużo w nich cholesterolu, który zawęża tętnice i powoduje choroby krążenia. Za mało też węglowodanów, które dostarczają energii.

Dieta jajeczna – podsumowanie.

Dieta jajeczna – podsumowanie.

Dieta jajeczna to dieta, która przy krótkotrwałym stosowaniu może przynieść efekt w postaci zrzucenia kilku kilogramów, ale nie się za sobą ryzyko zmian zdrowotnych w naszych organizmach i może okazać się, iż po szybkim zrzuceniu zbędnych kilogramów, wystąpi efekt jo-jo.

Jeśli się zdecydujemy na dietę jajeczną, musimy pamiętać o skutkach ubocznych, nie możemy stosować jej dłużej niż zalecany okres i nie powinna być ona powtarzana częściej niż co 2 miesiące.

 

Zachęcamy do oceny tej diety, podzielenia się opinią na jej temat, a jeśli macie swój jadłospis do diety jajecznej podajcie go na naszym forum lub prześlijcie go przez nasz formularz kontaktowy.

 

One comment

  • Kania

    Nie wiem czy dieta oparta na jajkach jest ostatecznie dobrym rozwiązaniem. Chyba nie do końca.

     

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *