Dieta Holdona – zasady, efekty, jadłospis.

Dieta Holdona – zasady, efekty, jadłospis.

Chcesz dobrze wyglądać? Schudnąć naturalnie i bez wyrzeczeń? Skorzystaj z diety Holdona, która zapewni ci zrzucenie zbędnych kilogramów. Zapoznaj się w pełni z poniższymi informacjami, a z pewnością twoje odchudzanie będzie skuteczne i pozwoli ci w pełni zrealizować Twoje cele odchudzania.

W ramach naszej codziennej diety odchudzającej musimy zwracać uwagę na nasze codzienne posiłki, nasz styl życia. Od tego bowiem zależy czy nasze odchudzanie będzie skuteczne, a niestety często sięgamy po diety, które nie odpowiadają naszemu stylowi życia. Dlatego dieta Holdona bierze pod uwagę nasz styl życia i może być stosowane bez względu na to, jak się prowadzimy, jak wygląda nasz codzienny jadłospis. Jej główna zasada to ograniczenie ilości kalorii, jakie spożywamy i zmiana naszego stylu życia, aby przyniosła ona zamierzone rezultaty.

W poniższym artykule wyjaśniamy zasady DIETY HOLDONA oraz co zrobić, aby nasze odchudzanie było skuteczne, a waga, aby się utrzymała.

Dieta Holdona składa się z dwóch etapów, które właściwie przeprowadzone zapewniają skuteczne odchudzanie.

I etap diety Holdona to etap planowania.

Podczas tego etapu musimy dokładnie obserwować nasz styl życia, to co jemy, w jakiej ilości, kiedy, jak jest nasz styl życia, ile czasu poświęcamy na wysiłek fizyczny, gdzie i jak się poruszamy na zakupy, do pracy. To wszystko musimy notować i zapisywać z podziałem na poszczególne dni.

Okres ten powinien trwać minimum tydzień, jednak zalecane są przynajmniej dwa tygodnie lub zależnie jaki styl życia prowadzimy i zmienia się on na przykład tygodniami przez te tygodnie, gdy się one różnią od siebie. Podczas tego etapu nie musimy dokładnie ważyć naszych posiłków, ale nie byłoby to takie złe. Ważne, abyśmy wiedzieli na przykład, iż podczas śniadania jemy 3 kromki chleba posmarowane masłem i obłożone serem żółtym oraz posmarowane majonezem. Taka rozpiska pozwoli nam dokładnie zaplanować dalsze działania. Ważenie produktów z pewnością nam by w tym pomogło, ale pamiętajmy, przy tak drobiazgowym podejściu do diety bardzo szybko się ona znudzi i nie osiągniemy żadnych pozytywnych rezultatów. Nikt nie ma czasu ważyć każdego swojego posiłku i przy naszym normalnym stylu życia nie będzie tego robił. Tak więc nie popadajmy w paranoje.

Dlaczego taka rozpiska jest taka ważna? Musimy poznać, jaki jest nasz styl życia, jakie spożywamy posiłki, aby pozbyć się z naszego jadłospisu tego, co przeszkadza nam w osiągnięciu właściwych rezultatów. Dieta Holdona kładzie bowiem nacisk na, to co powoduje, iż nasza waga się nie zmienia i wyrzucić z niej lub ograniczyć produkty, lub sposoby gotowania, które powodują, iż przybieramy na wadze, zamiast ją utrzymywać.

Gdy mamy już rozpiskę naszego życia, możemy przejść do kolejnego etapu, czyli właściwego rozpisania naszej diety.

 

II etap diety Holdona – DIETA WŁAŚCIWA

II etap diety Holdona – DIETA WŁAŚCIWA

Najważniejsze zasady diety Holdona

Podczas diety Holdona jemy 3 posiłki główne, które muszą się składać z produktów, które lubimy i jedliśmy je przed rozpoczęciem diety, jednak z wyłączeniem produktów wymienionych poniżej jako zabronione. Powyższe wynika z faktu, iż po zakończonej diecie z pewnością wrócimy do tych samych produktów, jednak nasz organizm musi się nauczyć jeść ich odpowiednie ilości, tak aby nie powodowały one dostarczania nam dodatkowej ilości kalorii oraz abyśmy nie czuli głodu i abyśmy nie podjadali. Dlatego nasz posiłek powinien stanowić 3/4 wcześniejszego posiłku. Nie jest ważne dokładne odważenie tej ilości. Musimy zdać się sami na swój osąd, ale musimy być konsekwentni w tym, co robimy i trzymać się tej zasady. Nasz jadłospis ma być o 1/4 mniejszy.

Najlepszym elementem jest przygotowanie sobie jadłospisy tygodniowego i kupowanie produktów do naszej lodówki, które są w nim wymienione i w takiej ilości jak należy. Mamy wtedy pewność, iż nie zechcemy modyfikować naszej diety, a posiłki przyrządzamy o należytej wielkości.

Ten stan rzeczy powinien trwać do osiągnięcia przez nas zamierzonych rezultatów i utrzymany przez całe nasze życie, przy czym w ramach naszego jadłospisu możemy do naszej diety przywrócić produkty z listy zabronionych jednak nie częściej niż raz na tydzień. W przypadku gdy nasza waga zaczęłaby wzrastać, należy ponownie odstawić produkty zabronione.

 

Przykład jadłospisu w ramach diety Holdona.

Przykład jadłospisu w ramach diety Holdona.

Jak do tej pory nasz jadłospis wyglądał tak:
Śniadanie
3 kromki chleba, posmarowane masłem, z żółtym serem, posmarowane majonezem. Herbata.
Pomiędzy śniadaniem i obiadem 2 kawy słodzone, do tego coś słodkiego.
Obiad.
4 ziemniaki, dwie łyżki surówki, kotlet smażony średniej wielkości. Cola.
Przekąska, podwieczorek.
Jakieś ciasto, pączek.
Kolacja
4 kromki chleba posmarowane masłem z szynką, posmarowane ketchupem. Herbata słodzona.
Po kolacyjne przekąski.
Chipsy lub solone orzeszki, Napoje gazowane słodzone.

To w ramach naszej diety Holdona jadłospis powinien wyglądać następująco:

Śniadanie
2 kromki chleba, posmarowane masłem, z żółtym serem. Herbata.
Pomiędzy śniadaniem i obiadem 2 kawy niesłodzone.
Obiad.
3 ziemniaki, półtora łyżki surówki, kotlet mały. Woda.
Przekąska, podwieczorek. Zgodnie z niżej wymienionymi zasadami.
Kolacja
3 kromki chleba posmarowane masłem z szynką. Herbata.
Po kolacyjne przekąski. Zgodnie z niżej wymienionymi zasadami.

Posiłki powinniśmy jeść małymi kęsami, wszystko dokładnie przeżuwając, nie jako delektując się naszym jedzeniem. W przypadku konieczności odstępstwa od diety Holdona spowodowanej udziałem w imprezie rodzinnej, zabawie czy innym wydarzeniu, starajmy się stosować do tych zasad, w ten sposób, iż mają w głowie ilość wcześniej spożywanych produktów podczas takich okoliczności stosować się do zasady 3/4 dotychczasowych porcji.

Dieta Holdona przekąski

Pomiędzy posiłkami głównymi dozwolone są maksymalnie 2 przekąski dziennie, gdzie przekąską może być jeden z niżej wymienionych produktów:
1 jogurty małego niskotłuszczowego
1 owocu np. jabłko, gruszka, banan, awokado, pomarańczo,
warzyw w postaci np. marchewki (do 2 sztuk), papryka, pomidor
Jednak pamiętajmy, iż mamy po nie sięgać tylko wtedy gdy jesteśmy głodni.

Dozwolona jest herbata i kawa, jednak preferowane są one niesłodzone. Herbaty najlepiej ziołowe.
Dodatkowo podczas całego dnia powinniśmy wypijać około 2 litrów wody, przy czym najlepszym rozwiązaniem 30 minut przed posiłkami głównymi jest wypicie szklanki wody. Może to być woda z dodatkiem cytryny czy też liści mięty.

 

Produkty, miejsca i zabronione sposoby przyrządzania posiłków w ramach diety Holdona.

Produkty, miejsca i zabronione sposoby przyrządzania posiłków w ramach diety Holdona.

Z naszego jadłospisu powinniśmy wyrzucić bezwzględnie wszelkiego rodzaju gazowane słodkie napoje (Pepsi, Cola). Zawierają one bardzo duże ilości cukru, kalorii.
Słodycze – powinny być ograniczone do minimum i powinniśmy po nie sięgać tylko podczas specjalnych okoliczności i traktować je nijako jako nagrodę za wytrwanie w naszych postanowieniach.
Unikajmy smażenia na głębokim oleju mięs, ziemniaków, warzyw. Starajmy się przejść na gotowane produkty lub korzystajmy z nowych przepisów serwowanych nam przez firmy, gdzie nie potrzebne jest smażenie produktów, lub nie trzeba tego robić zbyt długo. Ograniczamy wtedy ilość spożywanego tłuszczu. Wpłynie to ogólnie na nasze zdrowie.
Fast Foody – unikajmy tych lokali. Wiem, że może nam smakować to, co jest w nich podawane, jednak ilość kalorii, jakie spożywamy, jest wtedy ogromna, nie mówiąc o cukrach czy tłuszczach. Dodatkowo ich składniki powodują, iż pobudzamy pragnienie, a wtedy sięgamy po kolorowe napoje gazowane.

 

Aktywność fizyczna podczas diety Holdona.

Aktywność fizyczna podczas diety Holdona.

W ramach diety Holdona nie jest wymagana jakaś przesadna aktywność fizyczna, jednak jeśli mamy takie możliwości dobrze z nich skorzystać z pewnością pomoże nam to zrzucić zbędne kilogramy oraz zdrowo się czuć. Nie ma znaczenia, jaki sport uprawiamy. Każda aktywność prowadzi do spalania kalorii i poprawy ogólnego wyglądu i samopoczucia.

Jeśli nie mamy możliwości na dużą aktywność fizyczną, możemy zrobić kilka rzeczy, które spowodują, iż nasza aktywność fizyczna codzienna wymiernie się zwiększy.
Po pierwsze – nie wszędzie musimy jechać samochodem. Starajmy się, jeśli jest to możliwe pokonywać większość naszej trasy spacerkiem. Jeśli jedziemy do marketu, sklepu, galerii nie szukajmy miejsca pod samym wejściem, ale właśnie na tych bardziej oddalonych miejscach, aby trasę do sklepu pokonać pieszo.

Wieczór przed telewizorem – a nie lepiej przejść się na spacer z najbliższa nam osobą. Nie musimy biegać, wystarczy mały spacer, a ze wzrostem naszej aktywności i działaniem naszej diety zwiększaniem tras jakie mamy do pokonania.

Jeździsz windą w pracy, w swoim bloku, w galeriach handlowych. Nie lepiej pokonać te kilka pięter schodami.

Zwiększamy w ten sposób nasza aktywność fizyczną, gdzie jest to praktycznie nie zauważalne, ale po zsumowaniu tych wszystkich elementów pozwalamy naszemu organizmowi spalić dodatkowe ilości kalorii, rozwijają się nasze mięśnie, dzięki czemu podczas kolejnych aktywności fizycznych spalamy ich jeszcze więcej i osiągamy lepsze rezultaty.

 

Efekty odchudzania z dietą Holtona.

Efekty odchudzania z dietą Holdona.

To jest zależne od naszego zaangażowania, ilości kilogramów jakie mamy do zrzucenia. Powinniśmy jednak pamiętać i przyjąć, iż zrzucenie 1 kg w ciągu tygodnia to dobry wynik, a skuteczna i zdrowa dieta właśnie powinna nam zapewnić takie zrzucenie zbędnych kilogramów. Maksymalnie w zależności od ilości kilogramów, które mamy do zrzucenia to 10kg w miesiącu, przy czym proszę pamiętać, iż w pierwszym okresie zrzucamy więcej kilogramów.

Jeśli będziemy się stosować do tych wszystkich zaleceń, nasza nadmierna waga będzie spadać, a przy zachowaniu naszego nowego jadłospisu i stylu życia z pewnością nie przybierzemy na wadze.

Dieta Holdona może być stosowana, gdy mamy do zrzucenia kilka kilogramów, jak i 50 czy więcej. Wszystko rozbija się tylko o czas, jaki będzie trwało nasze odchudzanie.

 

One comment

  • Tolka

    Każdy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów jest dobry i każda dieta jest właściwa,która nie robi spustoszenia w naszym organizmie, a chyba taka jest właśnie dieta Holdona. Chyba z niej skorzystam, jak co napisze jak mi poszło.

     

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *