Dieta 1000 kalorii

dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii podstawowe informacje o diecie i zasadach stosowania.

 

Dieta 1000 kalorii jest jedną z najpopularniejszych diet stosowanych przez polskie nastolatki. Jej fenomen polega na prostocie i możliwości stosowania w każdych warunkach. Zasada jej stosowania jest dość prosta – musimy dostarczyć organizmowi około 1000 kalorii dziennie.

Przy jej stosowaniu można schudnąć nawet do 1 kilograma w tygodniu, co jest dość dobrym wynikiem. Jej zaletą jest to, iż możemy spożywać wszystkie niezbędne dla organizmu składniki, a jedynym kryterium ich ilości jest ilość kalorii jaką te produkty zawierają oraz jaką mamy dziennie spożyć.

dieta 1000 kalorii

Gdy przystępujemy do diety musimy pamiętać o zaplanowaniu sobie posiłków na określony czas. Najlepiej zrobić to w zestawieniach tygodniowych. Możemy odpowiednio wtedy też przygotować się do stosowania diety. Wtedy nasza dieta 1000 kalorii będzie przebiegała prawidłowo i właściwie.

 

Jeśli szukasz planu posiłków – zobacz tutaj Przykładowa dieta 1000 kcal.

 

Przyjmuje się, iż posiłki przy diecie 1000 kalorii (kcal) powinny zawierać takie przedziały kalorii:

śniadanie – 200 kalorii
drugie śniadanie – 150 kalorii
obiad – 350 kalorii
podwieczorek – 100 kalorii
kolacja – 200 kalorii

Nasz codzienny jadłospis powinien być bogaty w produkty zawierające błonnik, kasze, chude mięso, ryby morskie, drób, warzywa, pewne ilości owoców. Jak przy każdej diecie ważna jest też woda tak, aby pic jej około 2 litrów dziennie. Jeśli nie lubimy samej wody, możemy pić wodę z dodatkiem cytryny, czy mięty.

 

Dieta 1000 kalorii – ograniczenia.

 

Dieta 1000 kalorii ma również takie ograniczenia jak wykluczenie z naszej diety takich produktów jak: tłuste mięsa i wędliny, pełnotłuste mleko, słodycze, chipsy. Są to produkty, które dostarczają nam zbyt dużą dawkę kalorii, ograniczając ilość zdrowych składników odżywczych.

Nie należy również słodzić cukrem oraz zagęszczać dań mąką i zasmażkami. Zamiast śmietany i majonezu można używać chudego mleka. Smażone produkty lepiej zastąpić pieczeniem na ruszcie, gotowaniem. Unikamy w ten sposób dużych ilości tłuszczu.

Ponadto dieta 1000 kalorii powinna być stosowana przez osoby które dziennie tracą na poziomie 1300-1400 kalorii. Gdy z uwagi na styl, nasz organizm wymaga większej ilości kalorii, powinniśmy stosować modyfikacje diety 1000 kalorii. Informacje na ten temat znajdziesz na naszym forum.

 

 

Zawsze możesz porozmawiać na temat tej diety na naszym forum w tematach dotyczących diety 1000 kalorii http://www.forum.mojadieta.pl/forum-dieta-1000-kalorii

 

One comment

  • Zbigniewa N.

    To chyba najpopularniejszy sposób na odchudzanie z mojej młodości, ale wtedy nie było takich możliwości obliczania kalorii jakie są teraz. W sumie faktycznie teraz to może być dobre rozwiązanie i taka dieta 1000 kcal może przynieść właściwy efekt dla naszego ciała.

     

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *